Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 21 februari 2011

Nytt projekt

Nu är det v.8 och "sportlov" för mig. Har letat runt i uthusen efter ett passande projekt inför veckan och idag hittade jag fönsterbågen jag letat efter! Så på onsdag blir det att måla och pyssla. Ska fixa till en anslagstavla av denna fönsterbåge. Köpte förra veckan griffeltavelfärg och har letat fram lite fint kycklingnät att sätta i "hålen".

Hoppas att det kommer att bli bra. Är lite tråkigt förarbete som måste göras innan jag kan börja måla... finns en del gammalt kitt och färg som måste bort och jag tror att bågen skulle må bra av lite olja innan färgen. Tror att den där fönsterbågen stått i uthusen i något/några årtionden och blivit torra.

Men att skrapa och måla fönster är jag bra på efter många timmars "övande" så det är bara att sätta igång! Men nu får det stå på upptining i källaren tills på onsdag!

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar