Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

söndag 6 november 2011

Hästsko till jul

Ja, det är bara att inse att det snart är jul. Bara tre veckor kvar till 1a advent!!! Nu efter lovet är det snart dags att börja planera skolans julpyssel, vad och när vi ska pyssla. Jag har nu i veckan gjort ett förslag på vad vi kan göra.
1. Måla en hästsko svart
2. Gör tomtar av piprensare och garn
3. Limma på tomtar och annat pynt
4. Bind fast ett fint band
5. Häng upp på väggen

Enkelt och ändå ett "riktigt" pyssel. Jag är inte så förtjust i pyssel som det inte blir någonting vettigt av. Vi får se vad mina kollegor tycker om förslaget.



Hade även tänkt att göra en "kottängel" den här veckan som prototyp, men eftersom affärerna inte börjat att sälja hasselnötter med skal än får det vänta. Men jag har en inspirationsbild från min favorti julbok;
Julboken av Kristina Strand
Har ni den inte så KÖP den! Massa fina och roliga pysseltips!

Foto: Kristina Strand
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar