Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

lördag 19 november 2011

Fortfarande inget internet!

Skulle verkligen inte rekomendera att ha ADSL med AllTele! Efter 1 vecka fick vi reda på att de av "misstag" stängt av vårt abonemang!!!! Då kan man ju tycka att de borde fixa det snabbt som ögat, men det svar vi får är: "Vi har inte hört något från våra underleverantörer än". VAD ÄR DET FÖR SÄTT!?!?!? Här har de strulat och därför är vi nu inne på vår andra vecka utan internet och i sommras var det drygt 1 månad! Förhoppningsvis blir det klart med bredbandet snart så vi kan koppla in det istället!!!

Jaja, imorgon kommer det några kompisar till mig för att pyssla julkransar. Jag har tänkt hinna med en till mig själv, en till svärmor som har beställt en och sedan bokstäverna V I N T E R så de kan få komma upp på uthusväggen till 1a advent. Jag förstår inte att det är advent redan nästa vecka! Så idag blir det att köpa saffran så lussekatterna kan blir färdiga till nästa helg! Pepparkaksbak står på schemat lördagen innan 2a advent.

Måste ju även kolla upp vad "blomlera" är för någonting...det skulle jag visst ha för att kunna göra "adventskalendern" med 24 ljus som jag skrev om i tidigare inlägg. Jag har inskaffat en penna att skriva siffrorna med, men inte heller det har jag gjort än... :)

Är visst lite kvar att göra och julklappar att köpa in (och som jag inte har en aning om vad det ska vara för någonting!!) Men jag ser fram emot december! Ska plocka fram alla ljusslingor så vi kan sätta upp dem under nästa vecka. "Tomtens viloplats" ska göras iordning, ljusstakar och stjärnor ska upp. Tyghjärtan skall fyllas med diverse juldofter, lussebullar, pepparkakor och glögg ska det mysas med! Julbord ska ätas.

Pysselådran ska få komma till sin rätt både hemma och i skolan. Kom på idag att om jag gör lite omändringar i mitt schema så kan jag pyssla med treorna en dag och fyrorna en annan och få vara med hela dagarna! Jag tror att det är ett förslag som mottages positivt av mina kollegor som inte tycker att det är lika roligt att pyssla som jag gör!

Jag hoppas bara att jag orkar med allt jag vill göra! De första 12 veckorna vara jg ju nästan död, så trött var jag, men det gick över. I måndags gick jag in i v.27 och jag är SÅ trött igen... kan vara bebisen, kan vara november, kan vara känslan av mkt att göra på jobbet med alla utvecklingsasamtal. Hur som är jag trött och magen har börjat växa, så nu syns det att jag har bebismage och inte bara är lite smårund! Jag trodde att alla barn på skolan visste att jag var gravid, men så var det visst inte:) I veckan kom det en tjej i "min"klass och sa:
- Vet du! X undrade varför du har blivit så tjock! Jag sa att du skulle ha bebis.
Så nästa lektion jag var i den trean så berättade jag för dem att jag skulle ha en bebis. Då var det en annan tjej som utbrast:
- Ja, jag har undrat, men jag har inte vågat att fråga!
Undrar hur många 10 åringar som är så finkänsliga?! Är ju många vuxna som frågar folk och så visar det sig att de har fel, då kan det bli väldigt pinsamt! :)

Jag sitter nu på jobbet en lördag eftermiddag! Men jag jobbar inte:) Jag lånar dator och internet och scanner. Började med att scana in mitt examensbevis som jag MÅSTE skicka in snarast för att få min legitimation! Sen gick jag vidare till att scanna in gamla svartvita fotografier. Nu är det bara hem för att redigera, klippa och klistra. Men innan dess, till affären för att köpa saffran.

Hoppas ni också ser fram emot en mysig advent!

Kram Sara

1 kommentar:

  1. Men Sara!
    Du har ju iPhone nu. Bara ladda hem Blogger App så behöver du inget bredband :)

    SvaraRadera