Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

tisdag 1 november 2011

Loppisfynd och ideér

I onsdags så skulle jag fördriva tiden i Mjölby och passade då på att besöka en loppis. Det var ett riktigt lyckokast! Fick tag i det jag ville, plus lite annat:)

Hm, börjar nog bli vinter även om det inte är så kallt ute! Medan jag sitter här och väntar på att bilderna ska bli uppladdade tittar jag ut genom fönstret och vad ser jag? Jo, en domherre-hona! Då måste det vara ont om mat i skogen, eller!?!

Nåja, tillbaka till fynden:)

Gamla kakformar
Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem... men har sett en hel del fina saker som man kan göra. Måste bara hitta lite andra saker till. Jag har även fått fina gamla formar utav min farmor som nu flyttat från sitt hus. Men de formarna har jag inte hjärta att göra vad som helst med. Skulle jag få för mig (inte så troligt?) att baka mördegskakor så kan jag gladeligen använda hennes! När de väl kommer hit (ligger hos mamma och pappa än) så ska de få ligga i en glasburk och vara fina. Men vill jag pyssla så är det bra att hittta på loppis, för de har ingen historia för mig.

Ljushållare till julgransljus.
 Dessa blev jag extra glad över att hitta för då kan jag göra färdigt ljuskronan av taggtråd! Den kommer jag nog att göra färdigt om ca 2 veckor.

En stor klämma.
Vad den här är använd till förr eller vad jag ska ha den till vet jag inte än. Men fin var den och kostade bara 20 kr, så det var klart att den fick följa med! Kanske kan hänga upp den på väggen och klämma fast någon fin lapp?

Blivande julklappsetiketter.
Såg i någon tidning eller bok att de gjort fina etiketter av tyg, så det tänkte jag prova. Än har jag bara klippt till bitarna och fransat kanterna. Men med lite färg, stämplar och band tror jag det kommer bli fint!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar