Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

lördag 5 november 2011

Stockholm

I torsdags så skulle Håkan jobba i Stockholm och jag fick följa med för en tur på stan. Hade en mysig dag med mycket vandrande och det känns fortfarande i mina fötter!!!

Håkan tog en lite längre luch så att han kunde komma till mig och vi lunchade ihop. Vi var på något Kinesiskt/ Thai/ Japanskt ställe, riktigt gott! H vill ju gärna ha suschi (eller hur det stavas) och det hade de där, jag är inte så förtjust i det, men den med avokado är god:)

Eftersom min mage ännu inte vuxit så mycket är det svårt att köpa kläder. Vill ju inte köpa något som jag bara kan ha någon månad för att sedan växa ur! Därför blev det inte mycket kläder, eller klädbutiker, istället var jag säkert 45 min på panduro och fick med mig lite smått och gott hem!

Gick även mycket i Gamla stan och bara njöt av att miljön är så mysig där! Satte mig även på ett fik och läste en bok, drack te och åt brownie medan jag vilade mina stackars fötter som fick lida önnu mer på kullerstensgatorna. I gamla stan finns det 2 butiker som jag brukar försöka hinna med när jag är i Sthlm, den ena heter "Kungens lilla piga" och den andra vet jag inte... men det är inredningsbutiker med shabby chic känsla. Denna gång blev det inte mycket köpt, men man kan gå där och bara njuta av alla fina saker som jag skulle kunna tänka mig, men som det inte finns utrymme för här hemma! Men jag köpte i varje fall en liten "tavla" som ska få hänga i barnrummet. För något år sedan så köpte jag en liknande där det stod en bön på, denna gång var det en annan bön. Jag tänkte på Håkan och hans syskon när jag såg den för de bad en liknande bön vid läggdags när de var små. Så då var det ju ingen tvekan om att den skulle få följa med hem! Måste bara hitta en liknande ram som till den andra.

Käre far i himelen
tack att jag finns till.
Hjälp mig riktigt
och göra det du vill.
Lär oss här på jorden
tycka om varann,
låt oss få en framtid
skyddad av din hand.

Det går en ängel kring vårt hus,
han bär på två förgyllda ljus,
han bär en bok uti sin hand,
så somna vi i Jesu namn.
Tycker att det är två fina tavlor med bra texter på!
(Korten blev visst lite mörka...)

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar