Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 7 november 2011

Torkade apelsin- och Äppel-skivor



Att köpa torkade apelsin och äppelskivor är dyrt. Såg att de sålde i en blomsterbutik för 2 kr skivan, så jag tänkte att jag skulle göra själv. Efter lite rundsurfande kom jag fram till att man skulle skiva frukterna tunt och lägga på galler, in i ugnen i 50 grader i 2 timmar.
Men det kan jag tala om att det funkar INTE! Alla skivor var fortfarande jättefuktiga och sladdriga. Så jag höjde värmen och hade ugnsluckan på glänt i några timmar till. Jag vet inte hur länge, men tills de kändes hårda och torra fick de ligga där. Jag plockade ut skivor efter hande de blivit klara.
Blir bra till någon krams eller liknande.

Torkade äppelskivor, inte så dumt det heller!
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar