Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 31 oktober 2011

Gårdagen

Igår blev det vintertid och jag fick en timme till, vilket gjorde att jag fick massor gjort! Efter ett LÅNGT uppehåll i skorpbakande så blev det igår en sats med kardemummaskorpor. Så nu (måndag morgon) ska vi strax ta en kopp kaffe och en skorpa. Gott!

Eftersom vi ska bli tre i familjen i februari så behövs det flyttas om lite för att vi ska få plats. Visst vi har ett Stort hus, men på något vis ändå rätt litet... Hur som helst så är det mitt "pysselrum" som ska bli bebisrum och det kräver lite omstrukturering. Jag har gått igenom mina pysselsaker och flyttat runt sakerna för att kunna ha kvar så mycket som möjligt. Nu står sekretären i garderoben (en sån där som har snetak och som man kan gå in i.) Där kommer jag att kunna sitta och pyssla, bara jag fått lite hjälp med att dra in el till lite lampor. Idag hoppas jag att Håkan och Vidas kan bära upp skåpet jag fyndade på loppis förra året. Just nu står det i uthuset och behöver komma ut därifrån innan vädret slår om och det helt plötsligt är snö. Jag hoppas det kommer bli perfekt!

Efter att ha röjt och flyttat runt var det istället dags för lite pyssel och jag plockade fram den vita sjölvtorkande leran som jag köpte på Panduro för några veckor sedan. Just nu ligger sakerna på tork, men när de har torkat klart ska jag lägga upp bilder på dem. Det blev mest änglar, men även några God Jul tags och hjärtan.

Eftersom det är fint väder idag tror jag att det får bli en liten promenix till skogen för att plocka lite grankottar. Fanns en jättesöt ängel som de gjort av kottar och hasselnötter i julboken jag köpte på bokmässan. Jag ska se om jag lyckas göra en som blir lika söt:)

Nu kaffe och skorpa!
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar