Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

lördag 29 oktober 2011

Inte som jag hade tänkt

Dagen idag blev inte alls som jag hade tänkt, den blev nog bättre! Jag hade planerat för en heldag med massa pysslande inne. Jag har så många ideér som jag hade tänkt sätta i verket idag. Men så vaknade jag i morse och solen sken från en klarblå himmel! Då är det svårt att vara inne! Så istället blev det en dag med mycket utevistelse.

Precis när jag var på väg ut ringde Håkan och undrade vad jag gjorde. När jag sa att jag var på väg ut undrade han om jag inte skulle komma bort till jaktgubbarna och fika, så kunde jag även ta med Nya så hon kunde få jaga lite. Fika är ju gott, så jag begav mig dit. Blev en lyckad liten tripp! H skickade upp mig på en loge för att hämta nyckeln in i slaktboden och vad ligger inte bara 5 cm från nyckel, jo en JÄTTESÖT och LITEN hästsko! Efter att ha blinkat lite till herrn som äger stället fick den följa med mig hem! Nu ska jag bara komma fram till vad jag ska använda den till!


Är den inte jättesöt!!!! (Är en stor tändsticksask i bakgrunden).

När jag kom hem blev det att röja undan ltie utekrukor med perlagoner (som verkligen inte är fina längre!). Men när det var klart ville jag ju fortfarande inte gå in, så Mossa och jag var ute i säkert 3 timmar och fixade och trixade med lite av varje. Hittade lite färg och målade en hästsko (förberedelser för julpyssel i skolan) och hittade även ett fönster som målades vitt. Har ju fått en beställning av kusin vitamin Maja på ett:) Så nu är jag på G med det! Igår fick jag ett fönster av ena svägerskan, men det blev nog lite stort för ändamålet jag skulle ha det till, men kommer garanterat till användning på samma sätt, men på ett annat ställe. Och av rena turen hittade jag ju detta andra fönsteret i ett av våra uthus! Tror det blir mer lagom stort.


Planteringsbordet fungerar aven bra som
pysselbord när jag håller på med taggtråd!
Men inte heller när målnignen var färdigt ville jag gå in så då plockade jag fram taggtråden som jag börjat göra en ljuskrona av och fortsatte lite på den. Måste fundera ut hur/ vad jag ska hänga upp den med. Men var den ska hänga har jag redan bestämt! I köket över vedspisen kommer den att passa finfint! (Hoppas jag). Den borde synas bra mot den vita murstocken, men det får vi se när jag hänger upp den framåt jul.



En skatt om du frågar mig, skräp om du frågar min svärfar:)
 Men han låter mig hållas och skakar bara lite på huvudet.

lite svårt att se med så rörig bakgrund, men nu är
själva stommen på ljuskronan nästan färdig.

Mossa passade på att sola sig lite medan jag pysslade.

En skön dag en mycket pyssel, även om det blev helt andra pyssel än vad jag hade tänkt för dagen:)

Kram Sara

1 kommentar:

  1. Längtar efter att komma till er och se allt på plats:)Mordin

    SvaraRadera