Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 24 oktober 2011

Höströjning

Hösten har kommit med stormsteg och det ser inte kul ut i trädgården! Idag hade Håkan och jag bestämt oss för att göra ett ryck och då kom Folke och hjälpte till.

Folke körde motorsåg, Håkan röjsåg och jag rensade i rabatterna. Är fortfarande en hel del kvar att göra i rabatterna eftersom de varit lite eftersatta i slutet av denna sommar... men bättre blev det! Håkan och Folke gick hårt fram och många hasselbuskar fick stryka med. Blev jättebra! Riset ligger på hög i väntan på tändstickan:) Blev även lite stammar som kan bli fin ved, så de ligger nu och väntar på att bli uppsågat till lagom stora bitar som senare kan användas i kakelugnarna. Mmm, mys!

Då ska vi se vad som ska bort och vad som ska vara kvar...

Den hasselbusken får nog stå kvar, men det finns
mkt annat som ska bort!

Folke jobbar så näsan rinner:)
Får bli ett julbord i år igen!
Får se om jag kan ta mig ut någon fin dag och ta lite kort på resultatet på frammarschen!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar