Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

fredag 21 september 2012

OJ!!!!

Oj oj oj är nästan fyra månader sedan jag skrev här sist!!!! Sorry!
 
Jag har inte pysslat med så mycket som jag tycker har varit värt att blogga om. Jag har lagat barnmat, skrapat fönster och dörrfoder, målat tak och lister. Inte så jätteintressant med andra ord, men det har tagit tid!
 
Men nu börjar det snart hända grejer i Hemängen (vårt torp från 1880-talet)! Nu finns det tapeter i 4 av 5 rum!!! Alla är reproduktioner från förr. Jag hade nog inte velat ha dem i ett hus där jag ska bo på heltid, men här kommer de att passa perfekt! Jag är alldeles kär i dem;)
 
Det tråkiga som är kvar för m in del nu är att slutmåla alla dörr- och fönsterfoder, måla hallarna nere minst en gång till. Sen kommer vi säkert på en hel del saker till som vi glömt att vi måste måla, men detta är det som kommer ta ganska mycket tid!
 
Men snart så börjar det riktigt roliga! Att möblera och piffa!!! Måste kolla in om det inte är någon rolig auktion snart! Jag har ju samlat på mig en hel del saker under åren... så lite saker finns det här och där som ska fram. Men sängstommar är något som vi inte har, även om vi idag har hittat våningssängar på blocket som vi ska hämta på söndag och fyra resårmadrasser är inhandlade på JYSK:s rea.
 
Härom veckan hade vi tre "gubbar" här som målade huset utvändigt med spruta. Fort gick det och fint blev det, även om vi nästa år måste måla det vita:)
 
Ska se om jag inte kan ta lite kort och lägga upp här snart!
 
På återseende!
 
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar