Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

söndag 28 november 2010

1 advent

Jag älskar traditioner! Allra helst kring jul, det blir liksom mer julkänsla då:) I år var det 4 året i rad som vi bakat pepparkakor hemma hos oss. Ända sedan jag var liten har vi bakat pepparkakor tillsammans med min moster och kusiner. När vi var små var vi hemma hos mamma. Under några år när jag pluggade kunde jag inte vara med, men sen började vi med att de kom hit till oss istället. Släkten utökas efter hand och i år var vi 12 stycken, inklusive mig och Håkan som bodde hos oss fredag till söndag. Under lördagen var det vi "flickor" som bakade och delar av "pojkarna" var i skogen och jagade.



Bagarna

Mitt söta kusinbarn som vispar, "kivar" och bakar.


Pepparkakorna


Pizza på kvällen för att underlätta


Dags att gå ut i snöstormen för att titta på Hemängen och sedan åka hemmåt.

Flickorna


Pojkarna

1 kommentar:

  1. Vilken tur att vi lyckats få dig att älska traditioner :)Mordin

    SvaraRadera