Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 13 februari 2012

Har fått lite "skäll"

Jag har fått lite klagomål på att jag inte bloggar tillräckligt ofta...hm. Men jag har inte så mycket att skriva om! Har lagt en hel del tid på att intervjua mina svärföräldrar om deras uppväxt och ungdom och att scanna in gamla kort och sedan tagit reda på vad dessa föreställer. Detta tar en hel del tid och eftersom jag försöker vila en hel del nu när jag har chansen har jag läst.

De senaste ca 3 veckorna har jag läst 5 böcker. Vilken lyx att känna att jag har tid och lust att göra det! Så nu ser jag fram emot att bokrean ska komma så jag kan göra lite nya fynd!!! Men vi får väl se om jag kan ta mig dit... eller om jag får skicka ett ombud;) Katalogerna har jag ju och förkryssat är det!

Men lite pysslande har jag hunnit med. Fick en beställning av en kompis (för längesedan! Men jag har haft ltie svårt att få "tummen ur"). Hon ville ha två tavlor med "Gud som haver" på till sina barn.

Oj vad svårt det är att göra till någon annan! Hon ville ha färg och saker... Jag hittade lite papper som jag köpte in och kollade av om det var OK. Sen var det att rota runt i mina gömmor efter passande saker i rätt färg. Jag är inte så genustänkande av mig (och jag tänker inte bli det fullt ut när jag får barn heller! Men däremot tycker jag ABSOLUT att flickor ska/får leka med bilar och pojkar med dockor!) därav är det en blå och en rosa tavla eftersom de har en pojke och en flicka. Men vi får väl se hur genustänkande de är eftersom deras lilla flcika bestämt ville ha den blå...:)

Eftersom jag inte ville blogga om tavlorna innan jag visade dem för dess "ägare" glömde jag ju att ta kort på dem! Som vanligt när jag gör saker som jag ska ge bort... Men fick dem MMS:at till mig så jag kunde lägga upp bilder här.






Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar