Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

tisdag 7 februari 2012

Pyssel som inte syns

Nu har jag varit hemma i en vecka och väntat på att den lill* ska komma ut. Ganska skönt att bara gå här hemma och dra och ta pauser efter behov:)

Igår blev det en rejäl städning av badrummet, dock var det lite besvärligt att städa under badkaret när man har en magen som är ivägen. Blir en del sådant pyssel nu och hur kul är det att blogga eller läsa om det?

Till lill* bebisen har jag i varje fall köpt lakansväv i blått och rosa. Har bett svärmor att sy påslakan av dem, eftersom jag hatar att sy på maskin! Skulle säkert bara bli för små och så skulle jag behöva sy om dem igen! Jag har fått massa gamla lakan av mamma från det att jag och mina syskon var små, samt något från när pappa var liten. Det är jättesöta lakan! Men det är ju inte påslakan så täcket skulle ju ligga utan lakan överst och hur snyggt är det? Så ett blått och ett rosa lakan blir sytt att ha som påslakan och så kan jag bädda runt det med det äldre lakanet. Blir sött hoppas jag:)

Jag antar att det kommer en del folk för att titta på den lill* så småningom så idag håller jg på att baka skorpor så vi har något att bjuda på.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar