Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

tisdag 24 augusti 2010

Höstpyssel

På väg hem idag åkte jag förbi en nyponbuske med nypon som börjat bli röda. De flesta nyponen är fortfarande gröna, så jag blev lite sugen på höstpyssel när jag såg de röda! Så jag var tvungen att ut och plocka och göra ett hjärta att hänga på väggen.
Hjärta av nypon

Vår veranda, om man tittar noga så ser man hjärtat... Var skymning ute så ljuset blev inte det bästa.

"Klocka" av hönsnät och hjärta av nypon. Av vanliga enkla saker man har hemma kan man få ihop riktigt trevliga saker tycker jag!

4 kommentarer:

  1. Mycket fint hjärta!! Har du kommit på de själv? /Syster

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag kommit på det själv... eller så har jag sett det på någon blogg eller i en tidning förra hösten. Om du gör ett själv....så använd najtråd (vet ej om det stavas så) som går att köpa på KRAUTA. Det är en tjock och bra "ståltråd" som är lätt att böja men som ändå håller formen.

    SvaraRadera
  3. Åh va fint!
    Blir riktigt inspirerad att höstpyssla!/Pernilla

    SvaraRadera
  4. jaja....det får väl bli höst då!!! Det ser så mysigt ut! Men verandan är ju full av sommarblommor som blommar för fullt! Den matchar inte så med höstpynt. Får väl vänta lite...R

    SvaraRadera