Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 25 april 2011

Påskvecka

Trodde att jag under mina 10 dagars ledighet skulle hinna pyssla, men icke. Eller det beror på vad man menar med pyssla. Jag har säkert lagt minst 40 timmars jobb ute i trädgården med diverse "pyssel". B la har jag varit nere i slänten bakom uthuset och letat zinkhinkar mm. Var tydligen en slags soptipp där tidigare, vilket jag tycker är riktigt bra! Sen har även mycket ogräs har blivit bortrensat, buskar och blommor har flyttats och planterats om, träd har klippts.
 Vi börjar inse att vi har en STOR trädgård och att vi kanske var lite väl ambitösa när vi bestämde oss för var vi skulle ha land... nu är vi inne på att skaffa fler busklar:)

Men när det är 20 grader varmt och solen skiner så gör det inget att det finns ogräs att rensa, tar man lite fika i vårsolen så blir det ännu bättre. Då kan man kisa med ögonen och se hur det kommer se ut om ...10 år(?) med växthus, en liten bäck, större buskar, en fin pergola, en uppmurad grill vid uteplatsen, syrenberså vid tvåan mm mm mm:) Man kan väl säga att det finns planer! Tur att både Håkan och jag hellre stannar hemma och fixar än åker på husvagnssemester eller utlandsemester på sommaren.

Nu är det bara att ställa in tankarna på att börja jobba igen... och det är inte vilka veckor som helst som är kvar! Det är omdömmen och utvecklingssamtalsveckor, så jobbördan blir inte mindre. Så finns det någon som vill sponsra mitt liv så kan jag gladeligen sluta jobba, jag har massor att göra här hemma! 

/Sara

1 kommentar:

  1. Vilken mysig och inspirerande blogg du har. Kul att hitta till dej. Jag kikar definitivt in igen. Kram Sonja.

    SvaraRadera