Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

lördag 30 april 2011

Skatter!

Vilken turdag jag haft idag!
Var i Boda (sommarstugan) och rensade ogräs, klippte buskar och tog bort döda träd. Efter en arbetsam men skön dag åkte vi förbi Håkans kusin som rivit ett gammalt hus. Oj så mycket fina brädor det låg där! Och allt skulle bara eldas upp så vi fick gärna ta med dem hem. Vilken tur att vi tagit med oss släpkärran! Blev 4 BREDA gammla brädor och 2 stockar. Detta ska jag förska göra ett fint planteringsbord av. 

Vi stannade även till en stund hos Peter och pratade med honom. Där utanför ladugården stod det två stora gamla fönster, som han skulle slänga. Än en gång var det väldans bra att ha med släpkärran! 

Så vi kom hem med kärran full av skatter (i min värld), Håkan är väl kanske inte riktigt lika förtjus som jag:) Men han hjälpte mig snällt att lasta det i varje fall! 

Det har öppnat en gårdsbutik bara några minuter ifrån oss, så den besökte vi för första gången idag. Jag kom därifrån med en söt liten trädgårdskorg att plantera lite i. Hade jag haft 15 000kr hade jag gladeligen kommit hem med ett jättefint skåp med glasdörrar!!!!

Tyvärr har jag inte några kort på grejerna fått med mig hem idag eftersom det började ösregna och regniga kort får man inte någon inspiration av! Får se om jag kan fota något imorgon.


/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar