Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

lördag 15 januari 2011

Kalkon

Under min uppväxt så har vi fått kalkon med tillbehör någon gång under julhelgen. Förra året var vi hemma och åt mammas goda kalkonmiddag och det var något som uppskattades av både mig och Håkan. När han insåg att vi inte skulle få någon kalkon där i år eftersom vi åkte hem för tidigt blev han besviken. Så vad gör då lilla frun...? Jo, gör en egen kalkonmiddag efter mammas recept.

Gick riktigt bra tycker jag! Men det blev några samtal om råd och frågor om vad olika saker betydde i receptet.

Vi bjöd in Håkans syster och man och deras dotter följde också med.

På menyn stod:
Ungnsbakad kalkon
Hasselbacks potatis
Metche sallad med inlagda päron och ädelost.
Broccolisallad med baccon, solrsfrön mm.
Brysselkålsallad med apelsin.
"Majspaj"
GOTT!!!


Sallad, päron, valnötter, ädelost



Broccoli, baccon, solrosfrön, rödlök, russinb, majonäs


Majs, grädde, socker, parmensanost, smör


Brysselkål, russin, apelsin, majonäs


Bara att börja äta. Var så goda!


1 kommentar:

  1. Jag blev också så besviken när jag insåg att jag inte kommer äta den underbara middagen 2010.. Så försökte få igenom det som nyårsmiddag med mina vänner men ingen haka på "kalkon är för komplicerat" .. :( Men jag gjorde iaf majspuddingen, MUMS!! :) Kram/Kusinen i västerås

    SvaraRadera