Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

onsdag 5 januari 2011

Lite sent....

Nu är det ju inte så kul att blogga om julpynt... men här kommer lite inspiration inför nästa år:)

En gammal rostig äggkorg blev fint att göra en julgrupp i.
En grupp som håller längre än enbart till jul
för både hyasinterna och amaryllisen är vita.

Kottarna har jag plockat hos morfar.... (eller det kanske ska stå moster nu...?).
Sen har jag penslat med äggvita och strött
över socker och potatismjöl (skulle egentligen ha
 varit floursocker, men det hade jag inget). Blev en snöig detalj. 

Min adventsljusstake av lerkrukor och pepparkakshjärtan.

1 kommentar:

  1. vita hyasinter och amarylis...det blir tidig vår! Inte nästa års julpynt;)Fint!!! Mordin

    SvaraRadera