Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

onsdag 5 januari 2011

Rea på växter!

Åkte in på blomstertorget medan H lämnade skräp på återvinningen. Det blev lyckat!!! Växter som kostade 5, 10 och 25 kr! Blev en hel del... kul att kunna köpa MYCKET! Blev visst 22 gröna växter, 5 tulpaner, 10 hyasinter och 4 amaryllisar.


Ser inte så mycket ut, men det räckte till en hel del.


Ett hörn som blev tomt när granen åkte ut
 blev nu fyllt av detta istället.


Benved och hyasinter och lite hjärtan av näver.

En fin.... ost...(????), fin är den hur som helst.
Fick i julklapp! Systeryster var nöjd med
 sitt köp & det är jag med!

En potatiskorg som jag köpte på loppis i somras,
men som inte hittat sin plats innan nu.

Även denna mjölkkanna köptes på loppis i somras.

Jultulpaner och Benved.

En gammal glasburk som hittades på loppis i Arnebo i julas.
Blev riktigt nöjd med kompositionen av tulpaner och benved.
Men jag vet inte riktigt vad jag ska plantera när tulpanerna har vissnat....

1 kommentar:

  1. De såg väl ut som många växter tycker jag varje fall.

    Ost... passa ju perfekt in till din lilla hörna med gammla saker!:) Mycket nöjd med julklappen:D
    /Systeryster

    SvaraRadera