Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

lördag 21 maj 2011

Lite pyssel ute med blommor mm

En riktigt trädgårdsdag har det blivit idag! Bort med mkt ogräs och fixa till planteringar av olika de slag. Tyvärr tog jorden slut och jag orkade inte åka och köpa ny, så resten av blommorna får planteras senare.

Har ett tag velat sätta upp en "vägg" vid uteplatsen för att rama in den lite. Idag blev det gjort med hjälp av Härsestörar och armeringsnät.

Zinktunnor där det ska växa prydnadspumpor som ska klättra upp i nätet.


Kommer nog att växa till sig och bli bra!




"Julträdet" har fått flytta ut i rabatten och blivit växtstöd till luktärt.

Sommarblommor i Zinkbaljor.


I den här tappade jag fröpåsen och det märks... 

Även i dessa hoppas jag det ska komma upp lite sommarblommor.


Blå hänglobelia har jag planterat i dessa fina burar som sedan ska hängas upp i taket.

Blå lobelia i denna fina vattenkanna.

Humle som växer och gör parkeringen lite finare.

2:ans uteplats i kvällssolen!

Japp, det finns MÅNG perlagoner i vår trädgård i år, konstigt men sant! :)

Kram Sara 

1 kommentar:

  1. Underbar trädgård, du är så duktig! Ibland undrar man ju varför man ska behöva jobba när det finns så mycket annat kul!

    SvaraRadera