Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

fredag 27 maj 2011

Planteringsbord

Har ett tag varit sugen på att göra ett planteringsbord och nu är det gjort, med god hjälp av min kära man! Blev riktigt bra om ni frågar mig eller Håkan! Tackar hans kusin för de fina bidraget i form av plank och stolpar.

Vi började vid 18 tiden på kvällen och var klara framåt 21. Tog lite längre tid än planerat då motorsågen pajade och vi fick hjäpa till att bogsera igång en bil. Men klara blev vi!  


Synd att man behöver lite plast. Men jag ska nog försöka
hitta lite andra sakeratt placera dem i så att de inte syns.

Perfekt att ha bordet precis vid komposten.
Bara att hiva i skräpet och hämta ny jord!

Håkan hittade en fin fågelholk! taket ska bytas och sedan
sättas upp på stolpen.

Lerkrukor passar fin fint!

Fantastiskt fina spikar fanns det i planken!
Muggen har Håkan fyndat för några år sedan.


Vi lät stolpen behålla sin
längd och träpluggen fick sitta kvar.

Ser väl mysigt ut!

Kram Sara

1 kommentar:

  1. Japp ser hur mysigt ut som helst, ett sånt vill jag också ha...
    Tycker din blogg är trevlig, tittar in i bland och hämtar inspiration

    SvaraRadera