Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

söndag 25 september 2011

Mormorsrutor

Eftersom det nu ska komma en liten bebis till vårt hem har jag fått en anledning till att lära mig att virka mormorsrutor:) Jag har valt att göra filten i vitt, rosa och blått, så den passar både till en liten pojke eller en liten flicka.

Jag sökte på mormorrutor på internet och hittade en bra beskrivning, så det var inte alls svårt att lära sig! Jag har snart virkat klart alla rutor, sen är bara det tråkiga kvar att fästa alla trådar och sy ihop det. Men den blir söt när den blir klar.

När den är klar ska det bli en vit kant runtom.

Rutan som är rosa/blå har blivande mormor gjort.
Jag ska även be blivande farmor att göra 2 rutor som är blå/rosa,
så kan jag sätta de 4 rutorna i hörnen av filten.

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar