Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

måndag 19 september 2011

Skåp

Idag har jag och Håkan varit i Hycklinge för att hämta hem ett stort gammalt skåp som jag köpte på loppis för 2 veckor sedan. De har stängt skolan i Hycklinge och sålde därför en massa saker som inte skulle med i flytten. Jag hittade inte så väldigt mycket, men ett stort skåp fanns som jag passade på att fynda.

Visst var det stort när jag var där och köpte det. Men det hade nog växt tills idag:) Det var rätt bökigt att få upp det på släpkärran... det rum där jag tänkte att vi ska ha det är nog för litet.... Men det är så fint målat i en grön linoljefärg och det är orginalmålningen som är kvar! Så det blir inte att sätta ny färg på det utan det får vara som det är. Troligen kommer det att få stå i Hemängen eftersom det inte får plats i "grönarummet".

Håkan blir tokig på att jag köper hem en massa skåp som vi inte vet var vi ska ställa tills Hemängen är klart:) Men hittar jag ett fynd kan jag inte låta bli!!!

/Sara 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar