Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

tisdag 20 december 2011

Årets gran!

Det här året trodde jag att vi skulle hugga gran när det var barmark, men icke:) Snön kom på lördagen (?) och på måndagen bar det iväg mot Hässlehyltas skogar. Med mig hade jag man, svärfar och Ingemar, vi har inte riktigt samma gransmak, men Folke får ta åt sig äran för våran gran för det var han som hittade den!

Nya "Tanten i Hässlehylta" enligt Håkan.

Inte helt lätt att hitta gran i denna snö....



Snyggare än så här behöver man inte vara:)


Resultatet
 Eftersom jag har fått bestämma hur granen ska kläs varje år sedan vi blev ihop fick jag väl ge med mig i år... Glittret uppifrån och ner, så vill Håkan ha det. Så nu har vi bestämt att det kommer bli som han vill vartannat år och som jag vill vartannat. Kompromisser på hög nivå i det Hemängska hemmet:)

Kram Sara

4 kommentarer:

  1. du får gärna va nya TANTA I HÄSSLEHYLTA för mej ; )
    kram Sussi

    SvaraRadera
  2. För va det är värt så måste jag lägga min röst på att glittret snurras runt granen!

    SvaraRadera
  3. Blev allt lite rädd att de va du som ville ha glittret så!! Men du är de en tunnbarrig gran jag ser???? Har du gått ifrån dom stora fina grovbarriga?... Men den va riktigt fin ändå =) men hade varit ännu finare me glittret runt :-P

    SvaraRadera
  4. Annelie: Bra att du står på min sida;)
    Anomym... Finns inte några grovbarriga granar i Hässlehylta. Men jag har sagt till Håkan att vi ska plantera några sånna framöver. Får väl bli vartannat år med min gran och mitt sätt att hänga glitter och vartannat med Håkans tunnbarriga gran med glittret från toppen;)
    Sara

    SvaraRadera