Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

fredag 30 december 2011

Förberedelser inför Nyår

Denna dag har verkligen gått åt till att förbereda inför Nyårsfirande! Vi var ju på Gekås den 23e och när jag kom hem igår var ju inte påsarna upppackade, så det fick jag börja dagen med. Mycket bebissaker blev det köpt när vi var där. Allt åkte in i skåpet med all plast på så länge, det ska ju tvättas innan det används:)

Sen har jag röjt undan lite adventsaker som jag inte tycker passar in imorgon.

Imorgon är första gången vi ska fira Nyår här hemma hos oss! Vi ska fira med samma familjer som tidigare år, men nu sa vi att vi kunde vara hos oss. Eftersom det kommer med 6 barn mellan 1½-8 år kommer det bli livat värre;) I Håkans arbetsrum har vi därför inrett gästsängen med MYCKET kuddar, filtar och gosedjur. Vi har även plockat in en TV och DVD i rummet, så kan de roa sig med det ett litet tag. Håkan har även köpt lite godis som han tänker fixa skattjakt med. Han kommer bli en underbar pappa:))

Vi brukar dela på vad vi gör till firandet och i år fixar alltså vi huvudrätten eftersom vi är här hos oss. Det kommer bli kalkon med hasselbackspotatis. Sen blir det olika sorters sallader och röror till. MUMS:)
Idag har jag gjort en kalkon, ska göra en till imorgon och så har jag gjort en sallad och förberett några till.

Men nu är jag TRÖTT och hungrig! Ska nu ta mig lite att äta, duscha och sen sova gott!

Kram Sara



1 kommentar:

  1. Du lägger upp bilder på dockningen sen va ?? :) kram från kusin

    SvaraRadera