Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

söndag 1 januari 2012

Nyårsförberedelserna

Då var det dags att fira nyår hemma hos oss för första gången. För att göra det lite extra festliget tände vi mycket ljus utomhus (men även inne). 

Maschaller, ljuslyktor och även en eldkorg på uppfarten.

Dukning med kandilabrar med levande ljus känns fint till nyår.

Nyårsdukningen

Hade tänkt knyta band kring järnenek och bestiken precis
som i julas, men jag hade inte tillräckligt med
vita band och grälliga färgen ville jag inte använda.
Så istället fikc järneken ligga på servetten och bara se fin ut:)

Hyasinter på tråd. Ville haft vita, men det fanns inga att köpa i Rimforsa.
Jag som trodde det skulle finnas massor till utförsäljning:)

Hyasintbandet fick slingra sig över bordet.
Jag känner mig nöjd över min dukning! Jag hade lite svårt att veta vad jag skulle använda för duk. Ville inte ha en helt röd och inte heller använda våran fina linneduk när det skulle komma sex barn i åldrarna 1½-8 år... Så det blev två gardinlängder som fick fungera som duk, blev riktig bra! (Och tur var det att vi inte tog fram finduken eftersom jag spillde ut ett gals med läsk;))

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar