Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

söndag 8 januari 2012

Trist vardagspyssel

Jaha, då var julen slut och allt ska åka ut! Jag tycker att vi har haft det ganska juligt, men nu när jag skulle plocka bort märkte jag att det faktiskt inte var så mycket pynt. Det som har gjort det mesta är nog gardiner och ljus. Så bort med det röda och in med lite andra färger.

Pga min mage känner jag mig lite otymplig och är inte jättesugen på att klättra upp på stolar och andra högre saker för att få ner och upp gardiner. Så de är framplockade och jag ska stryka dem, sen får Håkan hjälpa mig när han kommer hem. Våra fönster i storarummet är stora och det kommer in mkt ljus, så när jag plockar ner gardiner brukar de vara ganska blekta. Hade varit kul att köpa några nya... vi får väl se, jag ska ju in till stan på tisdag. Undrar hur sugen H är på att byta gardiner 2 dagar senare? :)

Skåpet luktar fortfarande inte gott. Men Håkan sa att han kan lacka det invändigt, så vi ska prova med det. Han hittade något lack på burk som bara var att sparya på. Det är egentligen till plåt, men det spelar kanske inte så stor roll när det ska vara invändigt?

En vanligtvis (och kommer snart vara igen) tråkig vardagsuppgift är att tvätta och stryka. Men nu i dagarna har jag tvättat alla bebiskläder, lakan och filtar. För en gång skull var det inte så tråkigt, men har har en känsla av att jag snart kommer tröttna även på denna uppgift;)

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar