Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Hoppas du kan hitta något som intresserar dig. Skriv gärna någon rad när du tittar förbi!

söndag 4 december 2011

Då var denna helgen slut

Snart är 2a advent över och pepparkakorna är bakade. Att baka dem är ett MÅSTE, men att äta dem är jag inte lika förtjust i:) Det är inte Niklas eller Linn heller, så de flesta pepparkakorna fick följa med hem till mamma.

Linn, Charlotte och jag bakade medan mamma skötte ugn, musik och fika. Vi brukar nog baka på 1.5 sats, men i år hade mamma bara gjort 1 sats (det är hon som står för degen). Vi började kl 10 och var klara vid 14.20, men då hade vi en ganska lång fikapaus med lussekatter, nybakade pepparkakor och kaffe.


Bakningen är igång för fullt. Flottiga och fräscha är vi:)

Linns pepparkaksänglar


Lussekatterna jag akade förra veckan var goda till fikat.


Männen är samlade framför blocket för att kolla bil till oss.


Fikapaus
Klara!
 (Jag klippte mig senare under kvällen,
så då blev jag lite fräschare än vad jag är här!!)
Tyvärr kan jag inte bjuda på dem eftersom jag inte tog så många:)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar